Στο άρθρο αύτο θα αναλύσουμε με απλό τρόπο τις επτά κατηγορίες αγοραστών,τα χαρακτηριστικά τους και τις συμπεριφορές τους.
1) Αδρανείς Αγοραστές : Αυτή η κατηγορία αποτελείτε από το 15% των αγοραστών. Έχουν εξαιρετικά περιορισμένο τρόπο ζωής και αγοράζουν ενδιαφέροντα πράγματα . Σε αυτή την κατηγορία είναι περισσότερη ηλικιωμένη καταναλωτές με περιορισμένο ενδιαφέρων για τα ψώνια. Προτιμούν πωλητές που θα κάνουν την διαδικασία των αγορών λιγότερο πολύπλοκη χωρίς να είναι αναγκαίο να τους προσφέρουν ανταγωνιστικές τιμές ή ποικιλία σε ειδή.
1) Αδρανείς Αγοραστές : Αυτή η κατηγορία αποτελείτε από το 15% των αγοραστών. Έχουν εξαιρετικά περιορισμένο τρόπο ζωής και αγοράζουν ενδιαφέροντα πράγματα . Σε αυτή την κατηγορία είναι περισσότερη ηλικιωμένη καταναλωτές με περιορισμένο ενδιαφέρων για τα ψώνια. Προτιμούν πωλητές που θα κάνουν την διαδικασία των αγορών λιγότερο πολύπλοκη χωρίς να είναι αναγκαίο να τους προσφέρουν ανταγωνιστικές τιμές ή ποικιλία σε ειδή.
2)Δραστήριοι
Αγοραστές : Αποτελούν το 13% του συνόλου των αγοραστών
έχει ένα απαιτητικό τρόπο ζωής . Οι αγοραστές αυτή της κατηγορίας είναι κύριος μέσης ηλικίας. Οι αγοραστές ισορροπούν την τιμή την ποιότητα
, την μόδα και την επιλογή στην αναζήτηση της άξιας . Αναζητώντας προϊόντα μέτριας
τιμής που αντανακλούν επίπεδα υψηλής κοινωνικής τάξης.
3) Service
Shoppers: Αγοραστές που
ενδιαφέρονται για την εξυπηρέτηση αντιπροσωπεύουν το 10% των αγοραστών και
απαιτούν υψηλό επίπεδο εξυπηρέτησης εντος του καταστήματος όταν ψωνίζουν.
Συνήθως αναζητούν βολικά καταστήματα με φιλικούς , εξυπηρετικούς υπάλληλους. Χάνουν εύκολα την υπομονή τους όταν πρέπει να περιμένουν
να εξυπηρετηθούν . Ακριβός επειδή δεν θέλουν να σπαταλούν χρόνο για να ψάχνουν άλλου
και γι’ αυτό είναι πρόθυμοι να πληρώσουν υψηλές τιμές και φιλοδωρήματα για την
καλή εξυπηρέτηση.
4) Παραδοσιακοί
Αγοραστές :Αποτελούν το 14% των αγοραστών και δεν είναι ιδιαίτερα ενθουσιασμένοι με το να
πηγαίνουν για ψώνια. Δείχνουν
άβολα να ξοδεύουν χρήματα και προτιμούν τις εύκολες έκπτωσης . Επηρεάζονται
εύκολα από τις τρέχουσες οικονομικές τάσεις και αναζητούν ένα επίπεδο ζωής
που να αντιστοιχεί στην μεσαία τάξη.
5) Dedicated
Fringe
Shoppers: Αποτελούν το 9%
των αγοραστών . Παρακινούνται συνήθως να ψωνίζουν από τους καταλόγους καθώς αντιπροσωπεύουν
ένα μέσο από όπου μπορούν να απαιτήσουν μια ευρεία επιλογή προϊόντων που αντανακλούν
την ατομικότητα τους. Είναι ουδέτερη
στην μάρκα και στο κατάστημα . Συνήθως ενδιαφέρονται να μάθουν μόνη τους για το
αντικείμενο που θέλουν να αγοράσουν . Οι αγοραστές αυτή δοκιμάζουν ένα προϊόν
και η πρόκληση για αυτούς είναι να τους πείσεις να το ξανά αγοράσουν.
6) Price
Shoppers: Αποτελούν το 11%
των αγοραστών και όπως αποδεικνύει και το όνομα τους είναι αναγνωρίσιμη από την
εξαιρετική σανίδωση τους ως προς την τιμή.
Είναι πρόθυμοι να κάνουν εξονυχιστική ερευνά στην αγορά προκείμενου να βρουν το αντικρισμένο που θέλουν στην τιμή που επιθυμούν και στηρίζουν κύριος σε όλες τις μορφές διαφημίσεις για να βρουν ευκαιρίες.
Είναι πρόθυμοι να κάνουν εξονυχιστική ερευνά στην αγορά προκείμενου να βρουν το αντικρισμένο που θέλουν στην τιμή που επιθυμούν και στηρίζουν κύριος σε όλες τις μορφές διαφημίσεις για να βρουν ευκαιρίες.
7) Μεταβατικοί
Αγοραστές : Αποτελούν το 7% των αγοραστών και είναι
κυρίως καταναλωτές στο αρχικό στάδιο του οικογενειακού κύκλου. Παρουσιάζουν
μικρό ενδιαφέρω να τριγυρνάμε ψάχνοντας για χαμηλές τιμές . Από την στιγμή που
θα ενδιαφερθούν να αγοράσουν κάτι αποφασίζουν για την αγορά τους.
Επιμέλια: Ανδρέου
Αλεξία
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Comment on the article