H γνωστή φόρμουλα που
μαθαίνουμε όλοι από τι πρώτη στιγμή που θα ασχοληθούμε με το κλάδο του
μάρκετινγκ είναι τα 4P (product, price, place, promotion). Σε αναφορά που έκανε
ο Καθηγητής Bob Lauterborn του πανεπιστημίου University of North Carolina πρότεινε την
αντικατάσταση των 4P με τα 4C.
Τα 4C είναι Consumer wants and needs (ανάγκες και επιθυμίες
του πελάτη), Cost to satisfy (κόστος ικανοποίησης), Convenience to buy (ευκολία στην αγορά), Communication (επικοινωνία).
Την άποψη αυτή την υποστηρίζει λόγο του ότι η φόρμουλα με τα 4Ρ είναι η αιτία
που στην Αμερική αποτύγχανε περίπου 12.000 καινούργια προϊόντα, δηλαδή το
80% των προϊόντων που λανσαρίστηκαν τη προηγούμενη χρόνια στην
Αμερική.
Ο Κ. Bob Lauterborn δήλωσε πως κανείς πλέον
δεν μπορεί να ανάπτυξη καταναλωτικά προϊόντα και να προσπαθεί να τα πωλήσει
μαζικά. Πρέπει να βλέπει τις ανάγκες και τις επιθυμίες των καταναλωτών, με
σκοπό να προσεγγίσει μικρές ομάδες ατόμων με στόχο την πιο στοχευμένει αγορά,
αυτό δίνει στο προϊών πιο μεγάλο κύκλο ζωής.
Δεύτερο πρέπει οι εταιρίες να συνειδητοποιήσουν ότι όταν μιλούν για τη
τιμή, η τιμή μεταφράζεται σε χρήματα, άρα θα πρέπει να είναι σε
ικανοποιητικά επίπεδα για τον καταναλωτή και όχι στα επίπεδα που επιθυμεί η
εταιρία.
Τρίτο οι εταιρίες πρέπει να βρουν την ευκολία με τη όποια μπορεί ο
καταναλωτής να αγοράσει το προϊόν και όχι το τόπο που θα μπορεί να το
προμηθευτή. Βλέπουμε ότι οι περισσότεροι καταναλωτές κάνουν τα ψώνια τους μέσο
καταλόγου ή μέσο του διαδικτύου ακόμα και από το τηλέφωνο. Άρα πρέπει η διανομή
να είναι σε σημεία που επιθυμεί ο καταναλωτής για να τα προμηθευτή.
Τελευταίο που πρέπει να αντικατασταθεί είναι η έννοια της προώθησης μέσο της
επικοινωνίας. Η επικοινωνία απαιτεί αμφίδρομη συναλλαγή ανάμεσα στον πωλητή και
το καταναλωτή ιδιαίτερα σήμερα που ισχύει «η δημοκρίτεια του καταναλωτή.»
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Comment on the article