FACEBOOK

LANGUAGE

ΔΙΑΔΡΑΣΤΙΚΗ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Η Διαδραστική Διαφήμιση είναι μια μορφή προώθησης προϊόντων που χρησιμοποιεί τα νέα τεχνολογικά μέσα των τελευταίων δύο δεκαετιών. Ποια είναι αυτά και πώς διαδρούν με το περιβάλλον θα το δείτε (κυρίως) στο παρακάτω άρθρο όπου θα εκθέσουμε αξιόλογα παραδείγματα εφαρμογών τέτοιων μεθόδων προώθησης που έχουν γίνει στο εξωτερικό.
Τι κάνει λοιπόν την διαδραστική διαφήμιση διαφορετική από μια απλή διαφήμιση; Όπως ορίζεται και από την ονομασία της η "επαφή" της με το περιβάλλον το οποίο βρίσκεται. Παράδειγμα πρώτο μια διαφήμιση φαρμακευτικής εταιρείας στο μετρό της Στοκχόλμης για ένα προϊόν περιποίησης μαλλιών. Αν ήταν μια απλή αφίσα στο μετρό είμαι σίγουρη οτι θα την πρόσεχαν ελάχιστα άτομα άλλα τώρα δεν πέρασε καθόλου απαρατήρητη.



 
Το επόμενο παράδειγμα μας είναι μια διαφήμιση του περιοδικού Wired της Αμερικής από το τεύχος Ιανουαρίου του 2013. Μία διαδραστική διαφήμιση σε ένα περιοδικό και ναι, εννοούμε περιοδικό από χαρτί, με την κλασική έννοια που προωθούσε το Moto X της εταιρείας Motorola. Σε αυτήν ο αναγνώστης του περιοδικού μπορούσε να επιλέξει το χρώμα της αρεσκείας του για το διαφημιζόμενο κινητό και να το δει να αλλάζει με το πάτημα ενός κουμπιού ! Η Motorola μίλησε τότε για μία εμπειρία "τυπωμένης διαφήμισης που δεν έχετε ξαναδεί". Η κρίση δική σας. 
 
 
Η διαδραστική διαφήμιση όμως δεν χρησιμοποιείτε μονό σε καταναλωτικά προϊόντα άλλα και σε καμπάνιες ενημερώσεις όπως έγινε στην πολυσύχναστη Oxford Street του Λονδίνου. Κάνοντας χρήση high - definiton κάμερας, το σύστημα σκανάρει τα πρόσωπα των περαστικών, αναγνωρίζει το φύλο τους με ακρίβεια 90% και προβάλει το περιεχόμενο της διαφήμισης μόνο στις γυναίκες! Η όλη ιδέα είναι πρωτοβουλία του μη κερδοσκοπικού οργανισμού Plan UK που βοηθά παιδιά σε χώρες του τρίτου κόσμου. Οι περαστικές γυναίκες έχουν την ευκαιρία να παρακολουθήσουν ένα σύντομο video 40” στα πλαίσια της καμπάνιας ‘Because I’m a Girl’ που προασπίζεται τα δικαιώματα των γυναικών στην εκπαίδευση στις αναπτυσσόμενες χώρες. Από την άλλη, σε περίπτωση που το σύστημα σκανάρει το πρόσωπο κάποιου άντρα, τον οδηγεί στην ιστοσελίδα του Plan UK. Σκοπός της διαφήμισης είναι να δώσει στους άντρες “μια ιδέα του πώς είναι να μη σου παρέχονται βασικές επιλογές”. Εδώ θα βρείτε το video με την ενημέρωση της καμπάνιας από την εκπρόσωπο του Plan UK: 
 

Όπως βλέπετε στο εξωτερικό έχει υιοθετηθεί αυτός ο νέος τρόπος διαφήμισης και απ΄οσο φαίνεται είναι αποτελεσματικός στο να τραβάει το ενδιαφέρον και την περιέργεια του κοινού. Κανείς δεν μπορεί  να αμφισβήτηση οτι είναι ένας πολύ έξυπνος και ωραίος τρόπος να πείσεις ένα μεγάλο μέρος των καταναλωτών να προσέξει μια διαφήμιση. Στο κοινό αρέσουν τα περίεργα και τα έξυπνα πράγματα. Στην Ελλάδα ακόμα η διαδραστικές διαφημίσεις δεν έχει μπει στην ζωή μας.

Πηγές: http://www.dosenea.com/2014/02/28/διαδραστική-διαφήμιση-στο-μετρό-της-σ/

2 σχόλια:

  1. apisteutes diafimisis poy den tha tis doume pote sti Ellada

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Ωραίο αλλά έχει και αλλές διαφήμισεις που μπορούσες να βάλεις

    ΑπάντησηΔιαγραφή

Comment on the article