FACEBOOK

LANGUAGE

ΈΡΕΥΝΑ ΓΙΑ ΤΑ ΠΡΟΪΟΝΤΑ ΙΔΙΩΤΙΚΗΣ ΕΤΙΚΕΤΑΣ

Η έρευνα που πραγματοποίησε το τμήμα Μάρκετινγκ και Επικοινωνίας του Οικονομικού Πανεπιστημίου Αθηνών με υπεύθυνο καθηγητή το Γιώργο Μπάλτα με θέμα τα προϊόντα ιδιωτικής ετικέτας . Η έρευνα πραγματοποιήθηκε με την μέθοδο της ποσοτικής έρευνας μέσα από τις τηλεφωνικής δημοσκόπησης με δείγμα 2100 άτομα με τυχαία δειγματοληψία . Στο ερωτηματολόγιο η ερωτηθέντες έπρεπε να συγκρίνουν τα προϊόντα ιδιωτικής ετικέτας με τα προϊόντα κατασκευαστικών εταιριών πάνω στα βασικά τους χαρακτηριστικά. 
Το πρώτο που κυριάρχησε με ποσοστό 86% δηλώνουν οτι τα προϊόντα ιδιωτικής ετικέτας έχουν καλύτερη τιμή από τα υπόλοιπα. Σε οτι αφορούσε την ποιότητα το 60,4% δηλώνει οτι είναι ίδιας ποιότητας τα προϊόντα, το 33,1% δηλώνει χειρότερης ποιότητας ενώ μόλις το 6,5% θεωρεί ανώτερο το προϊόν από τα προϊόντα των κατασκευαστικών εταιριών.

Το δεύτερο κομμάτι της έρευνας είχε να κάνει με την φήμη των προϊόντων και τις συσκευασίες. Το 61,3%  ισχυρίζεται πως οι συσκευασίες των προϊόντων ιδιωτικής ετικέτας είναι αντάξιες των συσκευασιών με των άλλων προϊόντων. Ενώ το 36,1% απαντάει χειρότερες και μόλις το 2,6% δηλώνει καλύτερες. Ακολούθως οι μάρκες των super market έχουν ίδια φήμη με τα άλλα προϊόντα με 56,4% με χειρότερη φήμη δηλώνει το 39,3% και το 4,3% ισχυρίζεται οτι είναι καλύτερα. Ταυτόχρονα οι προσφορές θεωρεί το 46,3%  οτι είναι ίδιες το 38,5% καλύτερες και το17,9% δηλώνει χειρότερες. Αυτό έχει να κάνει λόγο οτι η καταναλωτές αντιλαμβάνονται τη μεγάλη προώθηση που γίνεται από το μάρκετινγκ πάνω στα προϊόντα ιδιωτικής ετικέτας κάτι που παλαιότερα ήταν πολύ πιο σπάνια.

Στην ερώτηση σφαιρικής αξιολόγησης του προϊόντος βλέπουμε το 66,3% τις θεωρεί ίδιες το 29,2% τις θεωρεί χειρότερες ενώ το 4,5% τις θεωρεί καλύτερες.

Συνεπώς τα προϊόντα ιδιωτικής ετικέτας έχουν μεγάλο πλεονέκτημα στην τιμή ενώ υπάρχουν διαφορετικές απόψεις στο αγοραστικό κοινό για ετερογενείς κριτήρια με σύγκρισή με τις μάρκες των κατασκευαστών.  Σε οτι αφορά πόσο ο καταναλωτής από τα προϊόντα ιδιωτικής ετικέτας είναι ικανοποιημένος το 62,8% δήλωσε οτι είναι ικανοποιημένος, το 28,9% ούτε ικανοποιημένο, ούτε δυσαρεστημένος και το 8,3% ισχυρίζεται δυσαρεστημένος.
Φαίνεται δηλαδή ότι το μερίδιο της Ιδιωτικής Ετικέτας στο καλάθι της νοικοκυράς πλησιάζει προς τα επίπεδα του 30%. Το σχόλιό του υπεύθυνου της έρευνας Γιώργου Μπάλτα ανέφερε χαρακτηριστικά: «Η έρευνα δείχνει ισχυρή εδραίωση της ιδιωτικής ετικέτας στις επιλογές του αγοραστικού κοινού. Τα στοιχεία της έρευνας επιβεβαιώνουν για μία ακόμα φορά εκτιμήσεις στελεχών και αναλυτών του κλάδου ότι η ελληνική αγορά ακολουθεί τη διεθνή τάση ανάπτυξης τέτοιων προϊόντων. Η μακροχρόνια τάση εδραίωση της ιδιωτικής ετικέτας στην ελληνική αγορά ενισχύεται επιπλέον από την οικονομική κρίση και τη γενικότερη αλλαγή που αυτή επιφέρει στην καταναλωτική συμπεριφορά των ατόμων. Ταυτοχρόνως αντανακλά τις σημαντικές βελτιώσεις και τις επεκτάσεις των κωδικών ιδιωτικής ετικέτας από τους εμπόρους. Οι εμπορικές αλυσίδες έχουν αναδείξει την ιδιωτική ετικέτα ως κύριο συστατικό της στρατηγικής μάρκετινγκ και παράγοντα διαφοροποίησης από τον ανταγωνισμό, εφόσον οι κωδικοί ιδιωτικής ετικέτας προσδίδουν ιδιαίτερο περιεχόμενο και διαστάσεις αποκλειστικότητας στη συλλογή προϊόντων».

1 σχόλιο:

Comment on the article