FACEBOOK

LANGUAGE

ΠΩΣ ΕΙΝΑΙ Η ΖΩΗ ΜΑΣ ΜΕ ΤΟ ΔΙΑΔΙΚΤΥΟ


Κανείς δε θα μπορούσε να φανταστεί όταν γινόντουσαν τα πρώτα βήματα του διαδικτύου το πόσο αυτό θα άλλαζε τη ζωή μας ακόμα και αν τα άμεσα οφέλη της γρήγορης ανταλλαγής πληροφοριών ήταν ορατά από την αρχή. Δε θα ήταν υπερβολή αν στο μέλλον αναφερόμαστε στην προ και μετά διαδικτύου εποχή όπως κάνουμε ήδη για την βιομηχανική επανάσταση ή για άλλες σημαντικές εποχές όπου μια τεχνολογία ή μια ιδέα άλλαξε τον κόσμο για πάντα.
Μπορούμε να πούμε ότι μα με τη ψηφιοποίηση της πληροφορίας δηλαδή τη μετατροπή οποιασδήποτε εικόνας, ήχου, βίντεο ή κειμένου σε δυαδικά ψηφία η δημιουργία του παγκόσμιου ιστού είναι οι δύο πιο σημαντικές τεχνολογικές επαναστάσεις των τελευταίων χρόνων. Οι τομείς που επηρεάστηκαν περισσότερο είναι οι παρακάτω σύμφωνα με τον Χάρη Τζαννή:

Ενημέρωση
Με τη διαδικασία της ψηφιοποίησης και τη χρήση του διαδικτύου συντελέστηκαν σημαντικές αλλαγές στην καθημερινότητα μας με πιο σημαντική τη δυνατότητα πρόσβασης σε όλες τις μορφές τις πληροφορίας. Ο τρόπος με τον οποίο "καταναλώνουμε" την πληροφορία άλλαξε δραματικά, ενώ δεν είμαστε πλέον αναγκασμένοι να αγοράζουμε εφημερίδες ή περιοδικά για να μάθουμε τα νέα καθώς αρκεί μια αναζήτηση στο διαδίκτυο και η πληροφορία είναι στη διάθεσή μας σχεδόν άμεσα, τόσο στα κοινωνικά δίκτυα όπως το facebook και το twitter, όσο και στα ενημερωτικά sites ή τα αναρίθμητα blogs ανά την υφήλιο.

Εργασία
Το Internet άλλαξε τον τρόπο που εργαζόμαστε ή επιχειρούμε καθώς πλέον σε πολλούς τομείς κάποιος μπορεί να εργαστεί από απόσταση, να δημιουργήσει ένα ηλεκτρονικό κατάστημα με πελάτες σε ολόκληρο τον κόσμο. Ο κάθε ένας από εμάς απέκτησε μια διέξοδο στον κόσμο όπου μπορεί να αναζητήσει εργασία ή να προωθήσει τα προϊόντα του και αντίστοιχα να λάβει υπηρεσίες ή προϊόντα άλλων, ακόμα και συγκρίνοντας τις τιμές τους προς όφελος του.

Επικοινωνία
Το Internet άλλαξε την επικοινωνία καθώς τα εκατομμύρια emails που διακινούνται κάθε λεπτό στον Παγκόσμιο Ιστό, μας δίνουν τη δυνατότητα να επικοινωνήσουμε με ολόκληρο τον κόσμο μειώνοντας τις αποστάσεις. Το Internet μας έφερε πιο κοντά σε απόσταση και χρόνο με αποτέλεσμα να αναπτυχθούν διαφορετικές σχέσεις μεταξύ των ανθρώπων, που εκτός από κοινά εθνολογικά χαρακτηριστικά μπορούν πλέον να συνδέονται στη βάση άλλων κοινών χαρακτηριστικών όπως τα πολιτικά, θρησκευτικά, επαγγελματικά, προσωπικά, σεξουαλικά, καλλιτεχνικά, κοινωνικά ή άλλα.

Ψυχαγωγία
Ακόμη και ο τρόπος με τον οποίο διασκεδάζουμε επηρεάστηκε σημαντικά από το Internet καθώς πλέον ο όγκος των ταινιών, της μουσικής, των videos, των παιχνιδιών και των τηλεοπτικών σειρών που διακινούνται online είναι τεράστιος, ενώ η άνοδος των social media τείνει να υπερκαλύψει των ρόλο των παραδοσιακών MME όπως η τηλεόραση και το ραδιόφωνο, τα οποία και αυτά με τη σειρά τους μετατρέπονται σε ψηφιακά μέσα.
Όσον αφορά την δημοφιλία του διαδικτύου δε χρειάζονται πολλά λόγια παρά μόνο λίγοι αριθμοί από την έρευνα της Mediascope που έγινε πανευρωπαϊκά με θέμα τα τα πρότυπα χρήσης media(online, στο ραδιόφωνο, στην τηλεόραση, στις εφημερίδες, περιοδικά). Η έρευνα καλύπτει επίσης τη χρήση του Internet σε τέσσερις συσκευές(υπολογιστή, κινητό τηλέφωνο, tablets παιχνιδοκονσόλες).
            
Τα αποτελέσματα έδειξαν πώς 1 στους 3 (37%) των Ευρωπαίων έχει πρόσβαση στο internet χρησιμοποιώντας περισσότερες από μία συσκευές. «Παραδοσιακές» συνήθειες, όπως η καθημερινή ενημέρωση περνούν online με περισσότερους από 9 στους 10 Ευρωπαίους χρήστες internet να επισκέπτονται ενημερωτικά websites. Το 96% των Ευρωπαίων χρηστών Internet χρησιμοποιούν το Internet για να πραγματοποιήσουν έρευνα αγοράς προτού αγοράσουν, ενώ το 87% πραγματοποιεί online αγορές. Το 65% (426,9 εκ) των Ευρωπαίων μπαίνουν στο Internet κάθε βδομάδα με περισσότερους από το 1 στους 3 (37%) να συνδέονται χρησιμοποιώντας περισσότερες από μία συσκευές. Το 64% συνδέεται μέσω υπολογιστή (415,7 εκ.) και το 21% μέσω κινητού τηλεφώνου (139,2 εκ.). Η χρήση του διαδικτύου μέσω υπολογιστή είναι πιο δημοφιλής στη Νορβηγία και την Ελβετία (89%) και οι χρήστες είναι μεταξύ 25 – 44 ετών (44%). Οι χρήστες που χρησιμοποιούν το κινητό  είναι μεταξύ 16 – 24 ετών (30%), ενώ η χρήση του διαδικτύου μέσω κινητού τηλεφώνου είναι πιο δημοφιλής στη Μεγάλη Βρετανία και τη Σουηδία, όπου περισσότεροι από 4 στους 10 χρήστες συνδέονται μέσω κινητού.

Ο χρόνος που δαπανάται στο Internet διαφοροποιείται ανάλογα με την συσκευή που χρησιμοποιείται. Οι Ευρωπαίοι καταναλώνουν συνολικά 14,8 ώρες την εβδομάδα online. Εκείνοι που χρησιμοποιούν υπολογιστή καταναλώνουν κατά μέσο όρο 13,3 ώρες online, όσοι συνδέονται μέσω κινητού τηλεφώνου 9,4 ώρες ενώ όσοι συνδέονται μέσω tablets 9,3 ώρες την εβδομάδα. Για όσους συνδέονται μέσω παιχνιδοκονσόλας, οι ώρες ανέρχονται κατά μέσο όρο σε 6,8 την εβδομάδα.
Το 91% των χρηστών Internet ενημερώνεται online (388,5 εκ.) – οι άνδρες είναι πιο πιθανό να διαβάσουν ειδήσεις online από ότι οι γυναίκες (93% έναντι 89% αντίστοιχα), ενώ η ηλικιακή ομάδα 35-54 είναι η πλέον πιθανή να διαβάζει ειδήσεις online.
ONLINE
ΔΙΑΒΑΖΟΥΝ ΕΙΔΗΣΕΙΣ
ΠΑΡΑΚΟΛΟΥΘΟΥΝ ΤΗΛΕΟΡΑΣΗ
ΑΚΟΥΝ ΡΑΔΙΟΦΩΝΟ
ΣΥΝΟΛΟ ΕΥΡΩΠΗΣ
91%
73%
67%
16-24
89%
83%
81%
25-34
92%
70%
67%
35-44
93%
81%
78%
45-54
93%
70%
60%
55+
90%
67%
57%
AΝΔΡΕΣ
93%
73%
68%
ΓΥΝΑΙΚΕΣ
89%
74%
66%

To Internet έχει γίνει ένας ουσιαστικός τρόπος επικοινωνίας μεταξύ εταιρείας και καταναλωτών. Το 51% των καταναλωτών αναφέρει πως το Internet τους βοηθά να επιλέγουν καλύτερα προϊόντα και υπηρεσίες. Το 47% τείνει να αναζητεί περισσότερες πληροφορίες για προϊόντα που διαφημίζονται online. Το 46% των χρηστών του Internet επισκέπτεται συχνά τις ιστοσελίδες των αγαπημένων τους επιχειρήσεων(προϊόν). Το 41% των Ευρωπαίων χρηστών συμφωνεί ότι ο τρόπος με τον οποίο τα προϊόντα επικοινωνούν στο διαδίκτυο είναι σημαντικός Το 30% των χρηστών του Internet είναι πιο πιθανό να αγοράσουν προϊόν ενός προϊόντος που ακολουθούν σε ιστοσελίδα κοινωνικής δικτύωσης. Το 96% των Ευρωπαίων χρηστών Internet πραγματοποιεί online έρευνα αγοράς, το 87% αγοράζει online και σχεδόν ο 1 στους 5 (19%) των συνολικών αγορών πραγματοποιείται μέσω Internet.
            
Μέσα σε 6 μήνες, οι Ευρωπαίοι ξόδεψαν €188 δις σε αγορές προϊόντων και υπηρεσιών κατά μέσο όρο €544 ανά Ευρωπαίο online shopper. Οι Νορβηγοί ξοδεύουν τα μεγαλύτερα ποσά σε αγορές (€1,162) ακολουθούμενοι από τους Σουηδούς (€919) και τους Δανούς (€894). Οι Βρετανοί χρήστες δαπανούν το μεγαλύτερο μέρος των αγορών τους online (32%) ακολουθούμενοι από τους Γερμανούς (25,4%)
            
Τα τελευταία αυτά στατιστικά μας οδηγούν κατ' ανάγκη στην ανάπτυξη των εννοιών του ηλεκτρονικού επιχειρείν και του ηλεκτρονικού εμπορίου στις επόμενες υποενότητες του κεφαλαίου.





Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Comment on the article