Στο κλάδο του μάρκετινγκ οι καταναλωτές χωρίζονται σε διάφορες κατηγορίες ανάλογα με το προφίλ που βγάζουν προς τα έξω. Το βασικό κριτήριο για να καταλάβει κανείς σε ποια κατηγορία ανήκει ο καταναλωτής είναι το πόσο γρήγορα θα προβεί σε μια αγορά ενός νέου προϊόντος ή μιας υπηρεσίας.
Οι καταναλωτές χωρίζονται σε πέντε κατηγόριες.
1. Νεωτεριστές (Innovators)
Είναι συνήθως άτομα με υψηλά εισοδήματα και κοινωνική θέση. Το μορφωτικό τους επίπεδο είναι ανώτερο. Τους αρέσει να ακολουθούν τη μόδα και επιδιώκουν να κάνουν αισθητή την παρουσία τους. Αυτή οι κατηγορία καταναλωτών ποτέ δεν μπαίνει στη διαδικασία να κάνει έρευνα αγοράς πριν προβεί στην αγορά του προϊόντος / υπηρεσίας .
2. Πρώιμοι αποδέκτες (Early adopters)
Συνήθως είναι άτομα που έχουν καλή μόρφωση, υψηλό βαθμό επαγγελματικής επιτυχίας και ανήκουν στην μεσαία και ανώτερη κοινωνική τάξη. Η αγοραστική τους συμπεριφορά είναι κύριος διστακτικότατη. Τους αρέσει να κάνουν έρευνα αγοράς πριν πάρουν την απόφαση τους ή να περιμένουν μέχρι να αγοράσει κάποιος το προϊόν και σιγουρευτεί πως είναι κάλο θα προβεί σε μια αγορά
3. Πρώιμη πλειονότητα (Early majority)
Είναι κατά κύριο λόγο άτομα που έχουν μικρότερα εισοδήματα αλλά και μορφωτικό επίπεδο, στις περισσότερες περιπτώσεις άτομα που ανήκουν στην μεσαία τάξη. Η συμπεριφορά αυτών των ατόμων επηρεάζεται κύριος από τους υπόλοιπους καταναλωτές που δεν ανήκουν σε αυτή την κατηγόρια. Τους αρέσει να παρατηρούν την αγορά και όταν βλέπουν οτι μεγάλο μερίδιο των καταναλωτών χρησιμοποιά το προϊόν / υπηρεσία και είναι ευχαριστημένη τότε προβαίνουν στην αγορά του.
4. Μετέπειτα πλειονότητα (Later majority)
Πρόκειται για άτομα που ανήκουν στην χαμηλή κοινωνική τάξη, με χαμηλή μόρφωση και εισοδήματα . Η αγοραστική τους συμπεριφορά είναι πολύ συντηρητική, σπάνια αγοράζουν πράγματα πού δεν τους είναι απόλυτος αναγκαία και πάντα τα προϊόντα που αγοράζουν θα έχουν χαμηλή τιμή.
5. Τελευταίοι αποδέκτες (last adopters ή Laggards)
Η κατηγορία αυτή των καταναλωτών αποτελείται από τα άτομα που καθημερινά αγωνίζονται για την επιβίωσή τους. Πρόκειται για άτομα με πολύ χαμηλό επίπεδο μόρφωσης και εισοδημάτων και οι αγορές τους ουσιαστικά περιορίζονται σε αγαθά που καλύπτουν και ικανοποιούν τις βασικές τους ανάγκες (τρόφιμα, ρούχα κλπ.)
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Comment on the article