FACEBOOK

LANGUAGE

ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΗ: AMR ABD EL GAYED Ο ΑΝΘΡΩΠΟΣ ΠΟΥ ΓΥΡΙΣΕ ΤΗΝ ΕΥΡΩΠΗ ΜΕ ΛΙΓΟΤΕΡΟ ΑΠΟ €20


Αυτή η συνέντευξη έχει δημιουργηθεί από μία προσωπική μου γνωριμία από ένα ευρωπαϊκό πρόγραμμα που έχω λάβει μέρος στο Alicante της Ισπανίας. Εκεί ήταν ο Amr Abd από την Αίγυπτο που μου εξιστόρησε μια επιθυμία του που την έκανε πράξη. Το να ταξιδέψει σε χώρες της Ευρώπης και να ξοδέψει λιγότερο από €20 με μόνο στόχο να γνωρίσει γνωστούς ανθρώπους στο χώρο των επιχειρήσεων. Το αν τα κατάφερε στο τέλος θα μας το πει ο ίδιος την συνέντευξη που μου παραχώρησε.

Πρώτη ερωτήσει που θα ήθελα να σου κάνω είναι να μας αναφέρεις μερικά βασικά στοιχεία για εσένα για να σε γνωρίσει ο κόσμος. (Χόμπι, αγαπημένες δραστηριότητες, απασχόληση εργασίας κλπ)
Είμαι αιγυπτιακός επιχειρηματίας στον κοινωνικό και επιχειρηματικό τομέα, ο οποίος αναζητά να αλλάξει τη νοοτροπία των νέων όσον αφορά τον μελλοντικό προγραμματισμό τους. Το όνειρό μου είναι να επηρεάσω τους νέους για την Κοινωνική Επιχειρηματικότητα και την Κοινωνική Καινοτομία. Δουλεύω σε τόσους πολλούς τομείς, όπως εκπαιδευτής στο Salto, ασχολούμαι με την κοινωνική εργασία, και σύμβουλος επιχειρήσεων. Τα αγαπημένα μου χόμπι είναι η γνώση, η ανταλλαγή γλωσσών και εμπειριών.

Πώς προέκυψε αυτή η ιδέα;
Όσο ήμουνα Εθελοντής στο Jovesolides España έμαθα για την έννοια της κοινωνικής καινοτομίας,«Κοινωνική καινοτομία είναι νέες στρατηγικές, έννοιες, ιδέες και οργανώσεις που ανταποκρίνονται στις κοινωνικές ανάγκες των διαφόρων στοιχείων που μπορεί να είναι από τις συνθήκες εργασίας και την εκπαίδευση για την ανάπτυξη πολιτών.» Και με αυτό τον τρόπο ήρθε η ιδέα μου, καθώς υπάρχουν πολλοί νέοι που θέλουν να ταξιδέψουν, αλλά λόγω του κόστους (εισιτήρια, τροφή, εστίαση) δεν μπορούν να ταξιδέψουν πάρα πολύ. Έτσι, αποφάσισα να ταξιδέψω με ποδήλατο και να κοιμηθώ σε σκηνή. Με αυτό το τρόπο θα μείωνα κατά πολύ τα βασικά έξοδα Όπως είναι εξοικονόμηση κόστους μεταφοράς και κόστος των δωματίων. Παράλληλα σε κάθε χώρα που επισκεπτόμουνα έκανα έρευνα αγοράς για να προσελκύσω υπεύθυνους υπαλλήλων να με συναντήσουν για να μου δώσουν πληροφορίες σχετικά με τον τρόπο δημιουργίας επιχειρήσεων και ποιες επιχειρηματικές ευκαιρίες υπάρχουν στην χώρα τους. Με αυτό το τρόπο κατάφερα να συναντηθώ με τον Αναπληρωτή Υπουργό Επενδύσεων της Ανδόρας Sergio Cacopardo. Στην Ιταλία με τον Εμπορικό Επιμελητή στο Μιλάνο και την Francesca Zadro υπεύθυνη για τη σχέση της βορειοδυτικής Ιταλίας για να πάρω πληροφορίες για τις ιταλικές εταιρίες που βρίσκονται εκεί. Επίσης συνάντησα και μερικούς διευθύνοντες συμβούλους διάφορων εταιρειών.
Θα ήθελα ονομαστικά να μου πεις ποιες χώρες - πόλης έχεις επισκεφτεί και πόσες μέρες διείρκησε όλο το ταξίδι με το ποδήλατο;
Πρώτα ξεκίνησα από την Ισπανία συγκεκριμένα από την Βαρκελώνη στην συνέχεια πήγα στην Ανδόρα μετά Νοτιοανατολική Γαλλία όπου πέρασα από τις πόλεις Περπινιάν, Μονπελιέ, Μασσαλία, Νίκαια, Κάννε, Μοντάν στην συνέχεια πήγα στο Μονακό και τελευταίος προορισμός μου ήταν η Ιταλία οπού επισκέφτηκα τις πόλεις Βεντιμίλια, Γένοβα και Μιλάνο. Όλο το ταξίδι μου διείρκησε 20 ήμερες.

Στο ταξίδι αυτό ήσουν ολομόναχος ή υπήρχε και κάποιος άλλος μαζί σου;
Ναι ήμουνα μόνος, γι 'αυτό ήταν επικίνδυνο και λόγο ότι ήταν η πρώτη μου φορά που θα έκανα κάτι τέτοιο το να κοιμάμαι μέσα σε μια σκήνη σε άγνωστες τοποθεσίες.

Πως ξεπέρασες της βασικές δυσκολίες; (τροφή, ύπνο, μπάνιο) 
Όσον αφορά τον ύπνο ανέφερα και πιο πάνω εμένα σε σκηνή την οποία την έστηνα σε δημόσιους χώρους (πάρκα, βουνά, λίμνες, παραλίες). Το φαγητό μου ήταν πολύ απλό το πρωί έτρωγα ψωμί με μέλι και για το βράδυ είχα ένα γκαζάκι το οποίο χρησιμοποιούσα για να μαγειρέψω ρύζι, μακαρόνια, καρότα, πράσινες πιπεριές και με αυτό το τρόπο δαπανούσα €1 την ημέρα. Τώρα για το μπάνιο έκανα ντουζ σε δημόσιες παραλίες ή ζητούσα από περαστικούς να πάω στο σπίτι τους για να κάνω μπάνιο.

Ποιες ήταν οι αντιδράσεις των ανθρώπων που σε έβλεπαν;
Οι περισσότεροι από αυτούς ήταν συγκλονισμένοι ή εντυπωσιασμένοι από την ιστορία μου, αλλά ήταν τόσο υποστηρικτικοί ιδιαίτερα όταν προέκυπτε κάποιο πρόβλημα στο δρόμο.

Τι είναι αυτό που ήθελες πραγματικά να αποδείξει στον εαυτό σου ή στο κόσμο, τώρα που ολοκληρώθηκε αυτό το ταξίδι σου;
Ήθελα να αποδείξω ότι το ανθρώπινο είδος έχει απεριόριστες δυνάμεις, αλλά δεν το έχει ανακαλύψει ακόμα και έχει αρκετή ευελιξία να προσαρμοστεί σε οποιοδήποτε περιβάλλον κι αν βρίσκετε. Ήθελα να βγω από τη άνεση του καναπέ μου. Θέλησα να αποδείξω κυρίως στους νέους ότι εάν θέλουν να κάνουν πράγματα όπως να ταξιδέψουν, να παντρευτούν, να κάνουν μια δική τους επιχείρηση, τότε τα χρήματα δεν είναι το εμπόδιο για να το κάνουν εάν έχουν δημιουργικές ιδέες στο μυαλό τους και κυρίως τις επιθυμίες τους.

Τι έχεις κερδίσει μετά από αυτή την εμπειρία σου;
Έχω αποκτήσει καινούργιες επαφές με γνωστούς ανθρώπους  από πέντε χώρες στην Ευρώπη, που δραστηριοποιούνται σε διάφορους τομείς των επιχειρήσεων και πήρα κάποιες νέες ιδέες για την πραγματοποίηση επιχειρήσεων στην Ευρώπη. Τέλος έχω καθιερώσει την Start-up Business Consultancy για μη Ευρωπαϊκούς Επενδυτές και έχω ένα πελάτη από την Αίγυπτο που έχει ίδρυση την εταιρεία του  στην Ισπανία.
Ποιο είναι το βασικό μήνυμα που θέλεις να μείνει γι αυτή την εμπειρία;
Το μόνο που θέλω να επισημάνω είναι ότι αυτό που έκανα ήταν επικίνδυνο και ο μόνος λόγος που το έκανα ήταν για να ενθαρρύνω τους νέους να βγουν από την άνεση τους και να δοκιμάσουν νέα πράγματα.

Έχεις έρθει σε επαφή με πολλές διαφορετικές κουλτούρες, πολιτισμών και ανθρώπων πως ήταν αυτή η επαφή;
Ισχύει , έχω συναντήσει πολλούς ανθρώπους και έχω κερδίσει από αυτούς πολλά πράγματα. Μοιράζονταν μαζί μου τις ιστορίες τους και δίνοντας μου συμβουλές επαγγελματικές άλλα και προσωπικές. Ακόμα δεν δίσταζαν να με βοηθήσουν με βασικές πληροφορίες για τις πόλεις οπού βρισκόμουνα . Ήταν αρκετά φιλική.

Ποια είναι τα μελλοντικά σου σχέδια, έχεις  πρόθεση να ξανακάνεις κάτι ριψοκίνδυνο για το μέλλον;
Για το μέλλον ψάχνω να κάνω το ταξίδι μου αυτό ως τηλεοπτικό πρόγραμμα για το μέλλον, που θα ονομάζετε "Bike for Business" και να προσπαθήσω να διερευνήσω περισσότερες χώρες με σκοπό να μεταφέρω τις γνώσεις των Ευρωπαίων επιχειρήσεων στη Μέση Ανατολή. Αλλά αυτό χρειάζεται μεγάλο προϋπολογισμό και αρκετούς χορηγούς για να πετύχει. Ευελπιστώ πως αυτό θα γίνει σύντομα. 





Συνέντευξη - Επιμέλεια: Αλεξία Ανδρέου

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Comment on the article